λευτεριά στο χύμα τσίπουρο - ο φασισμός του ΟΟΣΑ δεν θα περάσει!
Το nomikithess.gr είναι ένα σάιτ από τους και για τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. Στο nomikithess μπορεί να δημοσιεύσει ο καθένας ο,τιδήποτε θέλει (ανακοίνωση, άρθρο κλπ) πατώντας απλώς δεξιά στην επιλογή "άποψη" ή στέλνοντας στο μέσω facebook ή μέιλ.

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2016

Τα είδη των καθηγητών (μου) - Εσείς τους συναντήσατε;


Γεια και χαρά σας! Μιας και βρισκόμαστε κοντά στην μέση του εξαμήνου, και έχοντας μια άλφα εμπειρία, θα μιλήσουμε για κάτι επίκαιρο: τα είδη πανεπιστημιακών καθηγητών που συνάντησα είτε εγώ προσωπικά είτε άκουσα αλλωνών... αποκαλύψεις! Δεν τους κατονομάζω φυσικά, αλλά θα σας εφοδιάσω με χορταστική περιγραφή και κατάταξη τους στο ανάλογο ύφος. Φυσικά, αφού τόσοι μήνες μου έδωσαν μια άλφα εμπειρία, θα σας δείξω και τη στρατηγική αντιμετώπισης τους για να βγάλετε αξιοπρεπώς το εξάμηνο χωρίς να καταλήξετε στα Βάλιουμ - το λέω γιατί εγώ ήμουν στο παρά τσικ ώρες-ώρες μέσα σε αυτά τα τρία ωραιότατα εξάμηνα! Έχει ο καθένας τις παραξενιές του, και λογικό εδώ που τα λέμε. Πάμε!

Ο τυπικότατος/η τυπικότατη: Απ' αυτόν τον καθηγητή (ή την καθηγήτρια) εγώ προσωπικά δεν έχω παράπονο. Ακολουθεί μια σειρά ο άνθρωπος όσον αφορά τα μαθήματα. Σου συστήνεται, δίνει το outline του μαθήματος, σου το εξηγεί αναλυτικότατα και μπαίνετε κατ' ευθείαν στο μάθημα - ή, αν είναι στις πιο καλές του, θα κάνει πρώτα ένα μάθημα που αλληλοσυστήνονται όλοι. Ακολουθεί την ύλη του μαθήματος χωρίς παρατράγουδα, ανακοινώνει έγκαιρα τις ημερομηνίες εξετάσεων και τελικά, όσο δύσκολο και να είναι το μάθημα, ξέρεις τι να διαβάσεις και δε βρίσκεσαι προ εκπλήξεων. Επιπλέον, είναι ανοιχτός σε κάθε συζήτηση μετά το μάθημα και μπορείς να τον ρωτήσεις ό,τι θέλεις. Όσον αφορά τους βαθμούς ακολουθεί ακριβώς το σύστημα βαθμολόγησης που έχει θεσπίσει το πανεπιστήμιο - δε χαρίζεται, ούτε όμως κόβει βαθμούς επειδή του κάπνισε. Tο μόνο του μειονέκτημα είναι πως αν έχεις μια ερώτηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα σου απαντήσει με τα απολύτως απαραίτητα χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες, για να είναι μέσα στο χρονοδιάγραμμά του.
Να τον/την κρατήσω; Μα βέβαια. Άμα σου αρέσει κιόλας το είδος του μαθήματος που κάνει, ακόμα καλύτερα. Αν όχι, τουλάχιστον θα είναι ανεκτό και δε θα βρίζεις την ώρα και τη στιγμή που μπαίνεις στο αμφιθέατρο.
Στρατηγική αντιμετώπισης: Να διαβάζεις - τουλάχιστον ξέρεις τι να διαβάσεις. Και βασικά να προσέχεις στοιχειωδώς στο μάθημα γιατί αυτό θα σε βοηθήσει να ξεμπερδεύεις με το διάβασμα μια ώρα αρχύτερα. Τουλάχιστον η ώρα περνάει χωρίς παρατράγουδα.


Ο/Η νομίζω-πως-είμαι-γόης/γόησσα: Παίζει και να κάνει νορμάλ μάθημα αυτός, επίσης χωρίς παρατράγουδα. Το θέμα είναι πως έρχεται κάθε φορά στην τάξη με το γυαλί ηλίου (ακόμα κι αν έχει νυχτώσει) και τη φραπεδιά ή τον εσπρέσο, ανάλογα με την ώρα της μέρας. Μοιάζει σαν να ξεπήδησε από περιοδικό μόδας και έχει από τάσεις ψωνισμού έως... πλεόνασμα. Μιλάει με μια αυτοπεποίθηση που είναι έως και εκνευριστική, και είναι σαν να φωνάζει "είμαι ο πιο γαμάτος". Στη βαθμολογία είναι νορμάλ, ακολουθεί το σύστημα βαθμολόγησης. Στις ερωτήσεις βέβαια είναι πιθανόν να σε κοιτάξει με ύφος μπλαζέ, εννοώντας "είσαι βούρλο που δεν το ξέρεις" και κάνει απλώς το μάθημα. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Αλλά ακόμα και να απαντήσει, χίλιες φορές να το βούλωνε γιατί απαντάει με έναν αέρα επιστήμονα που σου φέρνει εμετό.
Να τον/την κρατήσω; Χμ, εξαρτάται. Αν σε έχει συμπαθήσει καλά πας, αν κάνεις ερωτήσεις, παίζεται. Εγώ προσωπικά δεν τον συμπαθούσα ιδιαίτερα, αλλά έχε χάρη που καταλάβαινα το μάθημα.
Στρατηγική αντιμετώπισης: Κατάπιε την αντιπάθειά σου και αν σε ενδιαφέρει να περάσεις το μάθημα, πρόσεχε και διάβαζε. Κι αν χρειαστείς βοήθεια και δεν αντέχεις το τυχόν γνωστό υφάκι, βρες τίποτα συμμαθητές genius. 



O/Η (όντως) γόης/γόησσα: Αυτός ο καθηγητής μπορεί να κάνει κάθε είδος μαθήματος, εμένα πάντως μου έπεσε αυτός με το μάθημα του "τυπικότατου", οπότε no problem. Η διαφορά από τους άλλους είναι πως έχει μια εμφάνιση ΟΥΑΟΥ. Αναλογίες μοντέλου ή πρόσωπο αγγέλου ή και τα δύο - και μάλιστα χωρίς να το δείχνει κραυγαλέα και να το διαφημίζει, ειδάλλως θα κατατασσόταν στην προηγούμενη κατηγορία. Ελάτε, όλοι και όλες βάλαμε κάποτε στο μάτι τον καθηγητή ή την καθηγήτρια ανάλογα. Εννοείται βέβαια πως δεν είναι κάτι σοβαρό, απλά (όσον αφορά τα κορίτσια τουλάχιστον) έχεις κάτι να σχολιάζεις και να χαχανίζεις αμέσως μετά με τη φιλενάδα σου από δίπλα τις μέρες που θες να σπρώξεις λιγάκι του δείκτες του ρολογιού, βρε αδερφέ! Ειδικά όταν γυρίζει πλάτη να δείξει κάτι στον πίνακα και προσεύχεσαι να πάθει καμιά εμπλοκή και να κάτσει εκεί μέχρι να θυμηθεί τι ήθελε να γράψει... ΚΟΡΙΤΣΙΑ, ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΕΝΝΟΩ.
Να τον/την κρατήσω; Αν δεν τον κρατήσεις πώς θα περνάει η ώρα τις μέρες που βαριέσαι λίγο παραπάνω; Όλοι ξέρουμε πως ένα μάθημα δεν είναι πάντα υπέροχο και κάποιες μέρες δεν μπορείς να προσέχεις στην παράδοση. Κάποιοι από μας και ποτέ! ;) Με τι λοιπόν θα ασχολούμαστε;
Στρατηγική αντιμετώπισης: Αν είναι νορμάλ ο τύπος, δεν έχεις κανένα θέμα. Φτάνει να μην ξεχάσεις πως υπάρχει και το μάθημα εκτός από τα κάλλη του/της, αλλιώς δε σε βλέπω να το περνάς!



Ο/Η δεν-ξέρω-τι-δουλειά-κάνω: Α καλά, αυτός ο τύπος (ή αυτή η τύπισσα, ό,τι σου πέσει) για μένα είναι εντελώς αχώνευτος/η, κάποιοι άλλοι ίσως να τον/την αντέχουν. Κατ' αρχήν κάνει το μάθημα σαν αυτόματο, λες και το μαθαίνει απ' έξω. Κι αν κάνεις μια ερώτηση, δεν ξέρει να σου απαντήσει! Είτε σε αγνοεί είτε λέει πως θα το ψάξει και δεν το κάνει. Αν όντως το κάνει, δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Επίσης πολλές φορές εξηγεί κάτι και βλέπεις πως ΔΕΝ είναι σωστό. Και όχι απλώς δεν είναι και σωστό, αλλά είναι και γελοίο. Βγαίνεις έξω όταν τελειώνει το μάθημα και λες όχι απλώς δεν πήρε πτυχία, μάστερ και διδακτορικά σχετικά με αυτό το μάθημα, αλλά δεν το έκανε και ποτέ στη ζωή του. Ούτε για ένα δευτερόλεπτο. Το χειρότερο; Νομίζει πως είναι ειδήμων.
Να τον/την κρατήσω; ΟΧΙ. Ακόμα κι αν βάλει αξιοπρεπείς εξετάσεις, δεν κάνατε αξιοπρεπές μάθημα οπότε πώς θα γράψεις; Τι σου χρειάζεται; Να χάνεις την ώρα σου;

Στρατηγική αντιμετώπισης: Όπως καταλάβατε, με αυτό το μάθημα δεν παίρνεις εύκολα το βαθμό που σου χρειάζεται γιατί δεν ξέρεις πού παν τα τέσσερα. Οπότε μάθε από προηγούμενους μαθητές τι είδους εξετάσεις βάζει και προετοιμάσου αναλόγως! 


Ο/Η αλλού ντ' αλλού: Αυτού του είδους το καθηγητιλίκι σε εξετάσεις και βαθμούς είναι επίσης νορμάλ. Ο τρόπος μαθήματος είναι που καταλήγει χειρότερος και από υπνοστεντόν. Το χειρότερο μάλιστα είναι όταν σου πέφτει τέτοιο μάθημα νωρίς νωρίς το πρωί. ΤΖΙΖΟΥΣ, και μόνο που το λέω ανατριχιάζω μιας και δεν είμαι πρωινός τύπος. Με την τσίμπλα στο μάτι, απαραίτητα εφοδιασμένη με καφέ ή τσάι ανάλογα την όρεξη, και να ακούω τα νανούρισμα; Ούτε στον εχθρό μου. Είναι πιθανότατα καλός άνθρωπος, αλλά να σου λέει όοοολη την ώρα ιστορίες με τα παιδιά, τους μπατζανάκηδες τους κουνιάδους του, τους τρίτους ξάδερφους της θείας των συννυφάδων του και τρέχα γύρευε(!) και στο τέλος άααμα το θυμηθεί παραδίδει και μάθημα; Δε βοηθάει πουθενά! Αν ήθελα να ακούω οικογενειακές ιστορίες, θα καθόμουν στα τραπέζια με το σόι μου που είναι τζάμπα και έχουν και φαϊ. Βέβαια οποιοδήποτε σχεδόν μάθημα σε κοιμίζει τόσο πρωί, αλλά τουλάχιστον να νιώθεις πως υπάρχει λόγος που κάθεσαι και κατεβάζεις τους καφέδες, φεύγεις από το κρεβατάκι σου με πόνο ψυχής και παίρνεις τον κώλο σου να πας μέχρι το πανεπιστήμιο.Να τον/την κρατήσω; Εξαρτάται αν μπορείς να περάσεις αξιοπρεπώς το μάθημα. Κι αν φτάνει ο ένας king size φραπές για να επιβιώσεις εκείνη την ώρα.
Στρατηγική αντιμετώπισης: Αν σου λέει τι να διαβάσεις και γενικά ξέρεις πώς να τη βγάλεις, πες ότι ανέχεσαι τον ύπνο. Αν όμως είναι εντελώς ανοργάνωτος... την έβαψες. Μάθε με όποιον δυνατό τρόπο πώς θα περάσεις και έτσι δεν θα ξαναπεράσεις από τη διαδικασία του υπνοστεντόν. Την οποία θα διευκολύνεις με τη βοήθεια του κινητού σου, και πού και πού... κάνε και μια σχετική ερώτηση για ξεκάρφωμα!


Ο/Η ιδιόρρυθμος/η: Αυτή η κατηγορία μπορεί να χωριστεί σε τόσες διαφορετικές υποκατηγορίες, όσες και όλοι οι τέτοιοι καθηγητές/καθηγήτριες που υπάρχουν. Το κοινό που έχουν όλοι και τους βάζει σε αυτήν την κατηγορία είναι το ότι ή θα τους μισήσεις ή θα τους λατρέψεις - αδιάφοροι πάντως δεν μπορούν να περάσουν για κανέναν λόγο, και αφήνουν πάντα το στίγμα τους! Έχουν έναν δικό τους τρόπο διδασκαλίας και κάνουν κάθε μάθημα επεισοδιακό. Ως επί το πλείστον όμως κάνουν μάθημα που αποσπά καλές κριτικές όσον αφορά τις τυπικές διαδικασίες, για αυτό και δέχεται την παραμονή τους το πανεπιστήμιο εκεί παρά τις ιδιοτροπίες τους. 
Να τον/την κρατήσω; Κοίτα, εξαρτάται αν δέχεσαι τη συγκεκριμένη ιδιορρυθμία που έχει, όποια και αν είναι.
Στρατηγική αντιμετώπισης: Να πηγαίνεις με τα νερά του/της, θες δε θες. Αν καταλαβαίνεις και τι διδάσκει, γιατί όχι; Τουλάχιστον δε βαριέσαι την ώρα του μαθήματος.
Ο μαλάκας! Ε αυτό δεν το βάζω σε θηλυκό, είναι περιττό. Λοιπόν αυτού του είδους οι καθηγητές, ό,τι και να κάνουν, είναι κάτι συγκεκριμένο που δε χωνεύεται για κανένα λόγο. Κάτι που σε κάνει να βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή που έχετε μάθημα και να απορείς για ποιον σκατά λόγο αυτός ο άνθρωπος παίρνει και μισθό. Μπορεί οι υπόλοιπες κατηγορίες να είναι ανεκτές όσο να 'ναι, αλλά αυτή με τίποτα. Δεν τίθεται θέμα προσωπικής άποψης εδώ, αυτό το είδος καθηγητή δεν αρέσει σε ΚΑΝΕΝΑΝ. Έχω ακούσει και δει... τα καλύτερα! :p Έρχεται στο μάθημα όποτε (και αν) το θυμηθεί, το μάθημα είναι εντελώς ακαταλαβίστικο, τα slides και οι εξετάσεις έχουν για κάποιο λόγο ορθογραφικά λάθη, δεν απαντάει στις ερωτήσεις που του κάνεις, φωνάζει χωρίς λόγο, κόβει βαθμούς με το καλημέρα σας, μεροληπτεί, δεν ξεκαθαρίζει ποια στο διάολο είναι η ύλη, δεν θυμάται τα ονόματα των μαθητών και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε ή έχει τύχει να έχετε δει μπροστά σας. Αυτό που τον βάζει σε τούτη την κατηγορία είναι τουλάχιστον ένα από αυτά τα τόσο απαράδεκτα και συγκεκριμένα κουσούρια που δεν αντέχονται και είναι πραγματικά χτύπημα στη χολή σου. Να τον/την κρατήσω; Ο Χριστός κι η Παναγία και τ' άγια εξαπτέρυγα! ΟΧΙ ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ. Τέλος πάντων, και όλο το εικονοστάσι να κατεβάσω δεν αλλάζει τίποτα - και μόνο που αναπνέει σου τη δίνει. Μακριά κι αλάργα αλλιώς δε γλιτώνεις τα ριγέ!
Στρατηγική αντιμετώπισης: Υπομονή μόνο. Αν σε νοιάζει να περάσεις το μάθημα (αν μη τι άλλο για να γλυτώσεις απ' τα μούτρα του) κάνε υπομονή και προσπάθησε να διαβάσεις αξιοπρεπώς με όλους τους δυνατούς τρόπους. Αγνόησε την ανακατωσούρα που έχεις ακόμα και στη σκέψη αυτού του καθηγητή, που ακόμα και νορμάλ να είναι η φύση του μαθήματος το έχει κάνει σαν τα μούτρα του, και οπλίσου γερά - για το δικό σου το καλό.


Ο/Η τέλειος/η: Α, χαίρομαι πάρα πολύ που μου έτυχε αυτό το είδος - και έχω και αρκετά υψηλά στάνταρ για να πω την αλήθεια. Αυτός ο καθηγητής, απ' όπου και να τον πιάσεις... μοσχοβολάει! Βαθμολογεί απόλυτα αξιοκρατικά, το μάθημα είναι πάντα ενδιαφέρον και όλο και κάτι θα υπάρχει για να συζητήσετε, χαίρεσαι ακόμα και τις εργασίες να κάνεις. Ισορροπεί απόλυτα τον επαγγελματισμό και την ανθρωπιά του και πάντα σε κατατοπίζει αν έχεις δυσκολίες, πάντα θα συζητήσει μαζί σου ακόμα και εκτός μαθήματος. Το μόνο μειονέκτημα; Τον/την έχεις μόνο για ένα εξάμηνο, εκτός αν είσαι τυχερός και μπορείς να πάρεις και άλλα μαθήματα μαζί του!Να τον/την κρατήσω; Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Ο τύπος/η τύπισσα είναι ΚΑΙ ΓΑΜΩ! Χαίρεσαι να κάνεις μάθημα! Στρατηγική αντιμετώπισης: Τι να αντιμετωπίσεις εδώ; Μόνο την απώλεια πάνω στο εξάμηνο. Να είσαι ο καλύτερός σου εαυτός πάντως και να μείνεις εδώ αξέχαστος, γιατί εδώ αξίζει - ό,τι δίνεις παίρνεις! Πάντως, αν χρειάζεσαι τη βοήθεια ενός καθηγητή για οτιδήποτε, είναι ο ιδανικός/ή!

Ελπίζω ό,τι και να σας τύχει να έχετε καλές σπουδές, παίδες...!!

Katie :*:*

Δεν υπάρχουν σχόλια: