λευτεριά στο χύμα τσίπουρο - ο φασισμός του ΟΟΣΑ δεν θα περάσει!
Το nomikithess.gr είναι ένα σάιτ από τους και για τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. Στο nomikithess μπορεί να δημοσιεύσει ο καθένας ο,τιδήποτε θέλει (ανακοίνωση, άρθρο κλπ) πατώντας απλώς δεξιά στην επιλογή "άποψη" ή στέλνοντας στο μέσω facebook ή μέιλ.

Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Δεν θα γινουμε οι Βεγγοι τους!.Του Mήτσου Π. (κατά κόσμον Black Jaguar)

* μέλος του Αριστερού Δικτύου Νεολαίας Νομικής

1) Το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι κάτι καταστροφικό για την ποιότητα των σπουδών και της παρεχόμενης μόρφωσης στην σχολή μας. Τα βασικά σημεία του ( α) Κατάργηση επαναληπτικών μαθημάτων β) Κατάργηση της δυνατότητας να δίνουμε μαθήματα σε όποια εξεταστική θέλουμε γ) Περιορισμός των τμημάτων στα γενικής επιλογής δ) Εισαγωγή προαπαιτουμένων για την εμβάθυνση ε)εισαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων !! ) κάνουν αφόρητη και πολύ εντατική την μορφωτική διαδικασία, χωρίς να διαφαίνεται κάποιο ουσιαστικό, πραγματικό κέρδος για τους φοιτητές ή το τμήμα, που αξιολογείται απο τα καλύτερα πανευρωπαϊκά και παγκοσμίως, στην επιστημονική του ποιότητα.

2) Το νέο πρόγραμμα σπουδών αποτελεί εφαρμογή των νόμων Διαμαντοπούλου στην εκπαίδευση και των Οργανισμών, που επιφέρει αλλαγές στα προγράμματα σπουδών σε εντατικότερους ρυθμούς , δεμένα με τα θεσμικά του ν+2 και των διαγραφών. Ακόμη περισσότερο, είναι ποτισμένο απο την λογική των κατευθυντηρίων που βάζει ο ΟΟΣΑ και η Μπολώνια/ΕΕ για την εκπαίδευση, στην οποία ευθυγραμμίζεται πλήρως διαχρονικά το υπουργείο παιδείας, κατευθυντήριες που λογίζουν την μόρφωση ως μια διαδικασία απόκτησης κατατεμαχισμένων και ασύνδετων δεξιοτήτων, που θα χρειάζονται σεμινάρια και ευρύτερους κύκλους σπουδών για να έχουν μια κάποια αξία στην αγορά. Η μόρφωση όμως και η επιστήμη δεν πρέπει να γίνονται με τέτοια λογική και κριτήρια, αλλά να αποτελούν διαδικασίες που να κληροδοτούν ένα ενιαίο σώμα γνώσης στον φοιτητή, βασικά εργαλεία για την εργασιακή και πνευματική του εξέλιξη.
Δηλαδή , η βαθύτερη ουσία των αλλαγών συνδέεται 1) με λογικές εντατικοποίησης των ρυθμών χωρίς λόγο, μόνο και μόνο για να απομαζικοποιηθούν τα πανεπιστήμια και να εισαχθεί ένα αγοραίο μοντέλο εκπαίδευσης

3) με λογικές διάσπασης πτυχίων , σεμιναρίων, bachelor παρα bachelor κτλ, οι οποίες προφανώς συνδέονται με την κατάσταση της ανεργίας και της διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων ( άρα αφού θα είσαι κ λίγο αστικολόγος, κ λίγο ποινικός κ λιγο απόλα, πάρε έναν αχταρμά και βγάλτα πέρα!)


4) Στο επίπεδο της πρότασης α) Πρέπει να απορριφθεί κάθε λογική αλλαγής του προγράμματος σπουδών στο επίπεδο της εντατικοποίησης ( κατάργηση επαναληπτικών, εμβόλιμες εξεταστικές κτλ) και στο επίπεδο της σύνδεσης του με την αγορά ( άρα σεμινάρια κτλ). Το θέμα που τίθεται και το βάζει ο κύριος Κοσμήτορας, τουλάχιστον στο κομμάτι των επαναληπτικών, είναι η έλλειψη προσωπικού ( καθηγητές, υπάλληλοι διοικητικοί να βγάζουν πρόγραμμα κτλ). Εδώ, η πρόταση βασική, είναι η απαίτηση για ΠΡΟΣΛΗΨΗ προσωπικού για τις ανάγκες της παιδείας , τουλάχιστον σε εμάς . Στο κομμάτι της εντατικοποίησης, πρέπεο να απορριφθεί κάθε συζήτηση και να ζητηθεί η απόσυρση του μνημονιακού και νεοφιλελεύθερης έμπνευσης νόμου Διαμαντοπούλου και των οργανισμών. Και σε αυτά θα έπρεπε να δεσμευτεί ο Υπουργός , που είναι και αριστερός και εκπρόσωπος μιας αριστεράς που δίνει βαρύτητα στην παιδεία και την μόρφωση του λαού ( εκτός και αν οι νέες συμφωνίες στέλνουν τα λεφτά στα χρέη και όχι στις ανάγκες των πανεπιστημίων που τα παρατάμε στην ιδιωτικοποίηση, και στις ανάγκες των φοιτητών).

5) Δεν μπορούμε να μείνουμε στην συντεχνιακή και θεσμική αντιπαράθεση, αλλα να δούμε μία συνολική πρόταση : ότι σήμερα, για να αλλάξει και το πιο μικρό και συντεχνιακό, χρειάζεται η φοιτητική κοινότητα να παλέψει το θηρίο που λέγεται μνημόνιο και χρέος στην παιδεία, συνολικά. Αυτό δεν σημαίνει κοινή διαβούλευση και διάλογος αλλά επιμονή στις δεσμεύσεις της κυβέρνησης και του Μπαλτά πρόσφατα ( υπάρχει η ανακοίνωση του Αριστερού Δικτύου Νεολαίας με το τί είπε στους φοιτητές και τα αιτήματά τους). Ο ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ρήξη με πολιτικές τύπου PSI που στέλνουν λεφτά στο χρέος, και τώρα με τη νέα συμφωνία , δεν θα μπορέσει να αλλάξει το καθεστώς στην παιδεία ( άρα λεφτά για καθηγητές, προσωπικό κτλ). Όσο για τα θεσμικά ζητήματα ( εντατικοποίηση, προγράμματα σπουδών, ν+2) πρέπει να παλέψει ένα κίνημα να πιέσει την κυβέρνηση να εφαρμόσει τις δεσμεύσεις της, και όχι να αναλωθούμε σε απο τα πάνω διαβουλεύσεις δήθεν "εκπροσώπων" της φοιτητικής κοινότητας.

Πρακτικά :
1) Καμία εντατικοποίηση των σπουδών μας ! Δεν θα γίνουμε Βέγγοι και Αμερικανάκια, θέλουμε ποιότητα και όχι ποσότητα στις σπουδές μας!
2) Καμία σύνδεση με την αγορά που θα μας κάνει να πληρώνουμε λεφτά σε σεμινάρια, bachelor, Master κτλ , αποκτώντας έναν αχταρμά ξεκομμένων δεξιοτήτων και όχι ένα ενιαίο σώμα επιστημονικής γνώσης! Θέλουμε τα πτυχία μας να έχουν αξία, να μην είναι κατατεμαχισμένα, αλλά και να απεικονίζουν ένα ορισμένο επίπεδο επιστημονικότητας !
3) Καμία σκέψη για ιδιωτικοποίηση δια της πλαγίας οδού! Δεν αφήνουμε την χρηματοδότηση στους ιδιώτες, καλούμε την κυβέρνηση να αυξήσει την χρηματοδότηση στην παιδεία, και να μην υπογράφει νέες συμφωνίες που αντί για τις ανάγκες μας τα στέλνουν στους δανειστές
4) Η απάντηση θα έρθει συνολικά, απο τους φοιτητές , και όχι με μία συντεχνιακή νοοτροπία συννενόησης με τους εφαρμοστές μνημονιακών νόμων στην σχολή μας! Παίρνουμε την πρωτοβουλία και κάνουμε την νομική ένα κέντρο αγώνα και συντονισμού , μιας πραγματικής προσπάθειας ανάδειξης ενός φοιτητικού κινήματος, που δεν θα κάνει πίσω στην διεκδίκηση δημοσιας δωρεάν παιδείας, θα απαιτήσει απο την κυβέρνηση να τηρήσει τις δεσμεύσεις της και όχι τις νέες συμφωνίες που υπογράφει με τους δανειστές!

Ολοι στην Γενική συνέλευση του ΣΦΝ την Τετάρτη!

 

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενώ συμφωνώ με τις βασικές διαπιστώσεις της θέσης σου για το πρόγραμμα σπουδών, μου φαίνεται αδόκιμη η προσπάθεια ''υπερπολοτικοποίησης'' του θέματος με την αναγωγή των πάντων στο γενικό πρόβλημα του χρέους που καταλήγει σε ''καταγγελία '' της κυβέρνησης. Μήπως αυτή η οπτική σου αποκαλύπτει την απουσία εναλλακτικής άποψης για το πρόγραμμα σπουδών της σχολής μας?

Black Jaguar είπε...

οι καθηγητες μας καναν τρια χρονια να βγαλουν προγραμμα σπουδων. οποιος απορριπτει την ουσια της συζητησης και την στρεφει σε δηθεν τεχνικα ζητηματα δεν θελει πραγματικα να αγωνιστει κ υπεκφευγει.
Το προγραμμα σπουδων πρεπει να φυγει στο συνολο του, ο νομος πρεπει να παρθει πισω, διπλασια χρηματοδοτηση της παιδειας για καθηγητικο προσωπικο κ υπαλληλους. Πισω το σχεδιο Αθηνα που εφερε στο κτιριο μας μια ακομα σχολη. Ας γινουν αυτα και μπορουμε να δουμε κ παραλληλα ενα προγραμμα σπουδων. Για να μπορεσουμε ομως να απαντησουμε στην επιβολη του, πρεπει να καταλαβουμε ολο το πακετο. Αλλιως γινομαστε σαν τους ΔΑΠιτες που θεωρουν "κακο πραγμα την πολιτικη". Καταλαβες τι εννοω.
Φιλε ΑΝΩΝΥΜΕ.