λευτεριά στο χύμα τσίπουρο - ο φασισμός του ΟΟΣΑ δεν θα περάσει!
Το nomikithess.gr είναι ένα σάιτ από τους και για τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. Στο nomikithess μπορεί να δημοσιεύσει ο καθένας ο,τιδήποτε θέλει (ανακοίνωση, άρθρο κλπ) πατώντας απλώς δεξιά στην επιλογή "άποψη" ή στέλνοντας στο μέσω facebook ή μέιλ.

Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013

Του τύπου, της Μιράντας Π


Εκεί που η επίσημη αμφίεση συμβολίζει μόνο αυτό, την  επίσημη αμφίεση (την ίδια, δηλαδή, την υπόστασή της) και άρα τη σοβαροΦΑΝΕΙΑ,

Εκεί που η γνωστή ημιτελής παροιμία ‘εδώ ο κόσμος καίγεται…’ αντιστοιχεί σε μια αδικαιολόγητη κατ΄ εμέ προσήλωση στους τύπους και μεγαλόπονοα- δίχως να’ ναι , μεγάλα- λόγια,
Εκεί που το περιττό βαραίνει πιο πολύ από το αληθινό, το αληθές,
Κάπου εκεί βρίσκεται η αρνητική πλευρά των Μοντέλων Ηνωμένων Εθνών.

Σπεύδω να διευκρινίσω ότι η παραπάνω κριτική, όπως και κάθε κριτική, έχει κάποιο νόημα ακριβώς επειδή η θετική πλευρά των μοντέλων αυτών είναι πολύ πιο βαρύνουσα, ουσιαστική και αξιοποιήσιμη, παρά τις όποιες στρεβλώσεις της ουσίας τους. Γι’ αυτό και άλλωστε, υπάρχει περιθώριο για κριτική- γιατί η τελευταία μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση.

Εξηγούμαι: παρά τις πάμπολλες στρεβλές- και γι’ αυτό στρεβλωτικές- περιγραφές των
M.U.N.  κυρίως, θεωρώ από ανθρώπους που απλώς δεν εκμεταλλεύτηκαν τις ρηχές πλευρές τους όσο θα ήθελαν- οι προσομοιώσεις αυτές έχουν να προσφέρουν τα μέγιστα. Με τρεις λέξεις: καλλιέργεια σε πολλαπλά επίπεδα, εξωστρέφεια, κίνητρο, συνειδητοποίηση, γλώσσα. Και επομένως, με την παραδοχή ότι η μόρφωση αποτελεί ελπίδα- ίσως τη μόνη που δε μας έχει προδώσει αρκετά ακόμα- είναι νομίζω προφανής η σημασία του θεσμού.

Ωστόσο, στο ρητό ‘ ουδέν κακόν αμιγές καλού’, εύκολα κανείς αντιτάσσει το αντίθετό του, ‘ ουδέν καλόν αμιγές κακού’, μιλώντας για τα
M.U.N. Μιλώντας, με έναν φίλο, εκείνος με ρώτησε ευθέως ‘Ξέρεις πόσα βιογραφικά έχουν ‘αγοραστεί’ με τέτοια συνέδρια?’ Άδικος; Μέσο, λοιπόν, τα συνέδρια τέτοιου είδους για κατεβατά επί κατεβατών, τίτλων, τίτλων κενών, ρηχών, άδειων- με την έννοια ότι το αντίκρυσμά τους περιορίζεται στην πληρωμή του κόστους συμμετοχής. Ενώ, δηλαδή, περήφανα και επηρμένα γράφει κανείς ‘συμμετοχή στο τάδε συνέδριο’, θα μπορούσε κάλλιστα να γράψει αντί αυτού, ‘ Πληρωμή του κόστους συμμετοχής στο τάδε ή δείνα συνέδριο’.

Μιλώ, βεβαίως, για την περίπτωση που κανείς θα ενδιαφερθεί μέσα στο συνέδριο πιο πολύ για να καταλάβει τι μάρκα είναι η τσάντα της αλληνής παρά ποιες μάρκες πολυεθνικών προσλαμβάνουν πεντάχρονα για να φτιάχνουν τις γκλαμουράτες γόβες που ευαισθητοποιημένοι παίζοντας το φοράμε στο συνέδριο, δηλώνοντας περίτρανα την ειλικρινέστατη  βούλησή μας για να αλλάξει ο κόσμος.
Πεποίθησή μου βαθιά είναι τελευταία (ταιριάζει και ως επίθετο και ως επίρρημα), ότι αξίζει έστω και μικροί, έστω και ανούσιοι, να προσπαθήσουμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες της ζωής της δικής μας και των γύρω μας. Γιατί, όπως έγραφε ο Καβάφης, ‘αν δεν μπορείς να κάνεις τη ζωή σου όπως τη θέλεις/ ένα μόνο προσπάθησε/ μην την εξευτελίζεις’ ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Θέλω να πω πως εφόσον δεν κυνηγάμε την αλλαγή, η ζωή μας περιορίζεται σε έναν συμβιβασμό να προσπαθούμε  μονάχα να μη γινόμαστε γελοίοι. Προσωπικά δεν καλύπτομαι, φυτοζωώντας έτσι. Γι’ αυτό, λοιπόν, γράφω. Γράφω, μήπως η αδράνεια και η προσκόλληση στη στασιμότητα καμφθούν από μια μαζικότερη απόρριψη ενός υπάρχοντος ‘μοντέλου’ και το αγκάλιασμα ενός νέου ‘ μοντέλου’. Και μιας και οι δισημίες με ελκύουν ιδιαίτερα φανερώνοντας σχέσεις κρυφές, υπόγειες μεταξύ των καταστάσεων και πραγμάτων φαινομενικά ασύνδετων, νομίζω η παραπάνω διακήρυξη περί μαζικής μεταβολής μπορεί να μιλά για μοντέλα και μοντέλα (οικονομικά, ιδεολογικά κλπ. ) και όχι, μονάχα για τα Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών.

Προτείνω, επομένως, ως λογικό επακόλουθο όλων των παραπάνω μια ποιοτική εναλλαγή στο τρόπο αντιμετώπισης των συνεδρίων αυτών: όχι, δηλαδή, ως τίτλων που θα φαντάζουν  ωραίοι σε έναν κατάλογο με κατορθώματα, αλλά ως μια ευκαιρία να ακούσουμε και να ακουστούμε, να σκεφτούμε  και να τελματώσουμε, να αξιολογήσουμε σε επίπεδο εικονικό και να αλλάξουμε σε επίπεδο αληθινό.  Και η αλλαγή στην αντιμετώπιση από τους συμμετέχοντες φέρει αλλαγής την αντιμετώπιση από τους κρίνοντες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: