λευτεριά στο χύμα τσίπουρο - ο φασισμός του ΟΟΣΑ δεν θα περάσει!
Το nomikithess.gr είναι ένα σάιτ από τους και για τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. Στο nomikithess μπορεί να δημοσιεύσει ο καθένας ο,τιδήποτε θέλει (ανακοίνωση, άρθρο κλπ) πατώντας απλώς δεξιά στην επιλογή "άποψη" ή στέλνοντας στο μέσω facebook ή μέιλ.

Σάββατο, 23 Μαρτίου 2013

ΑΠΘ Γερό «κούρεμα» στον προϋπολογισμό

Πέρα από τις αυτονόητες επιπτώσεις, το γεγονός προοιωνίζεται και σημαντικές αναταράξεις, καθώς το μεγαλύτερο ψαλίδι πέφτει στις εργολαβίες καθαριότητας και φύλαξης, οι οποίες από τα 17 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί το 2012 θα φτάσουν φέτος στα 7,5 εκατ. ευρώ. Αυτό, σύμφωνα με εκτιμήσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων, οδηγεί σε μηνιαίες καθαρές αποδοχές της τάξης ακόμη και των 370 ευρώ, έναντι των 700 έως και 1.000 ευρώ που λάμβαναν οι εργαζόμενοι στις εργολαβίες κατά το προηγούμενο έτος.

ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΚΑΤΑ 4 ΕΚΑΤ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αποφάσεις τις οποίες έλαβε το συμβούλιο διοίκησης κατόπιν εισήγησης του πρύτανη, ο φετινός προϋπολογισμός του ιδρύματος, όπως προσδιορίστηκε και από το αρμόδιο υπουργείο, θα ανέλθει στα 21,7 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 26 εκατ. το 2012 και άνω των 45 εκατ. που ήταν πριν από το 2010. Στο ποσόν των 21,7 εκατ. πρόκειται να προστεθεί επί πλέον 1,4 εκατ. από μεταφορά από τα αποθεματικά της Επιτροπής Ερευνών. Το σχέδιο προϋπολογισμού πέρασε από το συμβούλιο διοίκησης κατά πλειοψηφία με έντεκα ψήφους υπέρ έναντι τριών κατά. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της συνεδρίασης υπήρξαν αρκετές αντιπαραθέσεις και διαβουλεύσεις, οι οποίες οδήγησαν τελικώς σε μια αναδιανομή των κονδυλίων σε βάρος των εργολαβιών. Μάλιστα, το αρχικό σχέδιο προϋπολογισμού το οποίο υποβλήθηκε από τον Γιάννη Μυλόπουλο καταρχάς στις 22 Φεβρουαρίου προκάλεσε ισχυρές αντιρρήσεις, οι οποίες ανάγκασαν τον πρύτανη να το επανακαταθέσει έπειτα από διορθωτικές επεμβάσεις ξανά στις 7 Μαρτίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική πρόταση των πρυτανικών αρχών προέβλεπε διάθεση ποσού 10,5 εκατ. για τις εργολαβίες, το οποίο μειώθηκε κατά 3 εκατ. φτάνοντας τελικώς στα 7,5 εκατ. Αντιστοίχως αυξήθηκαν τα ποσά τα οποία θα κατανεμηθούν απευθείας στα τμήματα και τα οποία θα ανέλθουν στα 9 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των διαφόρων κονδυλίων του προϋπολογισμού περιλαμβάνονται και δαπάνες ύψους περίπου 60.000 ευρώ για τις μετακινήσεις των εξωτερικών μελών του συμβουλίου εντός και εκτός Ελλάδας.


ΜΙΣΘΟΣ 370 ΕΥΡΩ
Η δραματική μείωση του προϋπολογισμού για τις δύο εργολαβίες καθαριότητας και φύλαξης αναμένεται να προκαλέσει νέες αντιπαραθέσεις μεταξύ εργολαβικών υπαλλήλων και πρυτανικών αρχών, ανάλογες με αυτές που έζησε η πανεπιστημιακή κοινότητα το περασμένο φθινόπωρο. Υπενθυμίζεται ότι τα προηγούμενα χρόνια το ΑΠΘ διέθετε για τις εργολαβίες ποσά της τάξης έως και 22 εκατ., ενώ πέρυσι διατέθηκαν περί τα 17 εκατ. σε σύνολο προϋπολογισμού 26 εκατ. (περίπου το 65%). Φέτος, σύμφωνα με την αρχική πρόταση των πρυτανικών αρχών επρόκειτο να διατεθούν 10,5 εκατ. από τα συνολικά 21,7 εκατ. (περίπου το 48% του προϋπολογισμού). Ωστόσο, έπειτα από τις διαφωνίες που υπήρξαν και τις διαβουλεύσεις που έγιναν στο εσωτερικό του συμβουλίου του ΑΠΘ, η τελική απόφαση προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, διάθεση 7,5 εκατ. ευρώ (το 34,5% του προϋπολογισμού). Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μείωση αυτή συνεπάγεται μείωση της ημερήσιας απασχόλησης από τις οκτώ ώρες στις έξι και προσλήψεις με βάση τον ισχύοντα κατώτερο μισθό. Αυτά τα δύο, σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων των εργολαβικών υπαλλήλων, συνεπάγονται δραματική συρρίκνωση των μηνιαίων αποδοχών τους, ακόμη και στα επίπεδα των 370 ευρώ καθαρά, όταν το 2012 οι αποδοχές τους κυμαίνονταν από 700 έως 1.000 ευρώ.

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Το γεγονός έχει θορυβήσει τους εργαζόμενους, το σωματείο των οποίων βρίσκεται σε συνεννόηση με το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης προκειμένου να αποφασίσουν τον τρόπο αντίδρασης. Στο μεταξύ, η αλλαγή δεδομένων τινάζει στον αέρα τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την καθαριότητα, του οποίου ο προϋπολογισμός ήταν 5,5 εκατ ευρώ. Σύμφωνα όμως με τα νέα δεδομένα, για την καθαριότητα θα διατεθούν 2,7 εκατ., ενώ και οι συμβάσεις από 8ωρες θα γίνουν 6ωρες. Διατηρούνται ωστόσο οι 264 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου των εργολαβικών υπαλλήλων Σιδέρη Κωνσταντινίδη, το ΑΠΘ έχει αθετήσει όλες τις υποσχέσεις που είχε δώσει μετά τη λήξη της πολύμηνης κινητοποίησης, αφού, όπως αναφέρει, οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι από τον Σεπτέμβριο. «Η καθαριότητα στο ΑΠΘ γίνεται, όπως γίνεται, με περίπου σαράντα υπαλλήλους οι οποίοι έχουν υπογράψει ατομικές συμβάσεις, με 12 ώρες απασχόλησης την εβδομάδα, με αμοιβή περίπου πέντε ευρώ την ώρα».
Για τη φύλαξη προβλέπεται στον προϋπολογισμό διάθεση 4,8 εκατ., παρότι ο αριθμός των εργαζομένων είναι μικρότερος, σύνολο 240, γεγονός που προκαλεί κάποιες απορίες. Ο διαγωνισμός για τη φύλαξη δεν έχει βγει ακόμη στον αέρα, καθώς το υπάρχον συμβόλαιο λήγει τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με πηγή του συμβουλίου, «ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν οι διαγωνισμοί για τη φύλαξη και την καθαριότητα θα διασφαλίζουν την επαναπρόσληψη των 505 εργολαβικών υπαλλήλων, έστω και με λιγότερα χρήματα». Ωστόσο, ο κ. Κωνσταντινίδης τονίζει ότι «οι νέοι διαγωνισμοί θα επιτρέπουν στους εργολάβους να προσλάβουν εργαζόμενους της αρεσκείας τους».

ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΧΑΝΤΕΡ
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η ψήφιση του προϋπολογισμού έγινε με πολλές επιφυλάξεις και υπό ασφυκτική χρονική πίεση. Πολλά από τα μέλη του συμβουλίου, ακόμη και αυτά που ενέκριναν τον προϋπολογισμό, εξέφρασαν ισχυρές επιφυλάξεις για μια σειρά παραμέτρους, ζητώντας στη διάρκεια της χρονιάς να γίνεται συνεχής και σε βάθος έλεγχος στα οικονομικά του ΑΠΘ. Όπως παραδέχθηκε και ο πρόεδρος του συμβουλίου, Ρίτσαρντ Χάντερ, «δεν είχαμε στη διάθεσή μας τον απαιτούμενο χρόνο για να ασκήσουμε το νομικό καθήκον ελέγχου όλων των παραμέτρων του προϋπολογισμού». Επισήμανε παράλληλα ότι το συμβούλιο «δεν έχει σφαιρική εικόνα των οικονομικών λειτουργιών όλων των φορέων διαχείρισης εσόδων του ΑΠΘ και, παράλληλα, φορέων που πραγματοποιούν δαπάνες», εννοώντας την Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας, τα πεπραγμένα της οποίας διερευνά ως γνωστόν η δικαιοσύνη, την Επιτροπή Ερευνών και την Επιτροπή Κληροδοτημάτων. Ο κ. Χάντερ ζήτησε στη διάρκεια της χρονιάς το συμβούλιο «να αποκτήσει πλήρη πληροφόρηση για τα οικονομικά δεδομένα όλων των φορέων που λειτουργούν εντός του ΑΠΘ», διατηρώντας το δικαίωμα να ζητήσει αναμόρφωση του προϋπολογισμού, «εφόσον κριθεί αυτό απαραίτητο». Επίσης, αρκετά από τα μέλη του συμβουλίου τα οποία ενέκριναν τον προϋπολογισμό ζήτησαν «τα κονδύλια για τις εργολαβίες να μειωθούν σταδιακά με τη μη κάλυψη των θέσεων εργασίας που θα εκκενώνονται στο εξής», ενώ παράλληλα προτάθηκε να αναζητηθεί η συνδρομή του δήμου Θεσσαλονίκης στο έργο της καθαριότητας και της περιποίησης πρασίνου, εφόσον αυτό είναι νόμιμο και εφικτό.

ΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΤΕΣ
Από τους τρεις οι οποίοι καταψήφισαν μέρος ή το σύνολο του προϋπολογισμού έγιναν μεταξύ άλλων οι ακόλουθες παρατηρήσεις:
- Η πρυτανεία και το συμβούλιο όφειλαν να χρηματοδοτήσουν τις ακαδημαϊκές μονάδες με περισσότερες πιστώσεις, καθώς το 2012 η χρηματοδότηση ήταν ελάχιστη, με αποτέλεσμα σήμερα να λειτουργούν σε συνθήκες που προσβάλλουν και υποβαθμίζουν τη γενικότερη εκπαιδευτική τους προσπάθεια. Για τον λόγο αυτό ζητήθηκε οι δαπάνες για τις δύο εργολαβίες φύλαξης και καθαριότητας να μειωθούν ακόμη περισσότερο. «Έτσι κι αλλιώς», ειπώθηκε, «πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός. Το γεγονός ότι απασχολούμε καθαριστές και φύλακες στα γραφεία για γραμματειακή υποστήριξη μας βρίσκει όλους αντίθετους».
- Ο προϋπολογισμός αποτελεί συνέχεια της επί πολλά χρόνια ακολουθούμενης πολιτικής, χωρίς ουσιαστικό νοικοκύρεμα των οικονομικών του ΑΠΘ προς την κατεύθυνση της ανάπτυξής του και της παροχής καλύτερων υπηρεσιών στους φοιτητές και καθηγητές του ιδρύματος. Συντάχθηκε με προχειρότητα, χωρίς να περιέχει κατηγορία απρόβλεπτων εξόδων, ενώ είναι ανεπαρκής η αιτιολόγηση των προϋπολογισμένων δαπανών.
- Σοβαρές επιφυλάξεις διατυπώθηκαν για τον τρόπο διεξαγωγής των διαγωνισμών για τη φύλαξη και την καθαριότητα, θεωρώντας ότι πρόκειται για καθαρά «φωτογραφικούς» διαγωνισμούς με προαποφασισμένο τίμημα και προσωπικό, ενώ θα έπρεπε να γίνουν διαγωνισμοί διεθνείς μειοδοτικοί.
Τέλος, ένα εκ των μελών του συμβουλίου αρνήθηκε να εγκρίνει τους κωδικούς που αφορούν στις δαπάνες για το συμβούλιο (π.χ. έξοδα ταξιδιών κλπ.), λέγοντας ότι «αποτελεί θέμα αρχής».

πηγή: makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: