Το nomikithess.gr είναι ένα σάιτ από τους και για τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. Στο nomikithess μπορεί να δημοσιεύσει ο καθένας ο,τιδήποτε θέλει (ανακοίνωση, άρθρο κλπ) πατώντας απλώς δεξιά στην επιλογή "άποψη" ή στέλνοντας στο μέσω facebook ή μέιλ.

Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012

ΠΛΑΙΣΙΟ Π.Α.Σ.Π. ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ 23/10/2012


Αποτελέσματα Γενικής Συνέλευσης Τρίτης 23/10
Πλαίσιο ΔΑΠ/ΝΔΦΚ: 193 ψήφοι
Κοινό πλαίσιο (ΑΡ.ΕΝ., Ε.Α.Α.Κ. Ανένταχτοι): 143 ψήφοι
Πλαίσιο Π.Α.Σ.Π.: 53 ψήφοι
Πλαίσιο επιτροπής αγώνα (Μ.Α.Σ.): 22 ψήφοι

ΠΛΑΙΣΙΟ Π.Α.Σ.Π ΝΟΜΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ Γ.Σ. 23-10-2012

Σε μία εποχή που η Ελλάδα πλήττεται οικονομικά και κοινωνικά, οι ανθρώπινες αξίες και η δημοκρατία αντικαθίστανται από τη βία και από συμπεριφορές που παραπέμπουν σε άλλα πιο αυταρχικά καθεστώτα, η τρικομματική μνημονιακή κυβέρνηση επιλέγει για ακόμα μία φορά να επεκτείνει την κρίση και στην παιδεία.

Πιο συγκεκριμένα,πέρσι με τις κινητοποιήσεις μας ως Σύλλογος Φοιτητών Νομικής,σε συνεργασία και με άλλους Συλλόγους ανά την Ελλάδα, καταφέραμε να πετύχουμε την αναστολή αλλά όχι και την κατάργηση του νόμου της Διαμαντοπούλου.

Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος Διαμαντοπούλου για τα ΑΕΙ προβλέπει τη θέσπιση ενός νέου οργάνου, αυτό του Συμβουλίου, με αυξημένες αρμοδιότητες, που αλλάζει την διοικητική δομή των πανεπιστημίων. Ο νέος θεσμός του Συμβουλίουθα αποτελείται από 15 µέλη. Σε ιδρύματα, στα οποία ο αριθμός των καθηγητών πρώτης βαθμίδας είναι μικρότερος των 50, τα µέλη του Συμβουλίου είναι 11. Η θητεία των µελών του Συμβουλίου συνεχίζεται ως τη λήξη της, ανεξαρτήτως αν έχει μεταβληθεί ο αριθμός των καθηγητών πρώτης βαθμίδας του ιδρύματος. Τα 9 µέλη του 15μελούς , είναι εσωτερικά µέλη του ιδρύματος εκ των οποίων 8 , αντίστοιχα, είναι καθηγητές πρώτης βαθμίδας ή αναπληρωτές καθηγητές και 1 µέλος είναι εκπρόσωπος των φοιτητών του ιδρύματος. Τα υπόλοιπα 6 µέλη, αντίστοιχα, είναι εξωτερικά.  Ο εκπρόσωπος των φοιτητών του ιδρύµατος θα εκλέγεται από τους προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες. Η θητεία του είναι ετήσια, χωρίς δυνατότητα επανεκλογής. Διευκρινίζεται ωστόσο ότι η εκλογή θα γίνεται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο, προκειμένου να αποφευχθεί η «παραταξιακή λογική».

Έτσι, ενώ καταργείται επί της ουσίας  η φωνή του φοιτητή, παραχωρούνται υπέρμετρες εξουσίες σε ανθρώπους που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το πανεπιστήμιο, τα προβλήματα και τις ανάγκες του. Μάλιστα ,η κατάργηση της Συνδιοίκησης καθώς και της συμμετοχής των φοιτητών στα όργανα του Πανεπιστημίου τους στερεί κάθε  δυνατότητα να εκφράσουν την άποψη τους και να διεκδικήσουν. Ακόμα, μ' αυτό τον τρόπο, περιορίζεται κάθε έννοια διαφάνειας και ελέγχου στις διαδικασίες του πανεπιστημίου.

To νομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου για την μετατροπή των δημοσίων πανεπιστημίων σε ιδιωτικά κολλέγια εξελίσσεται σε εφιάλτη για όλους εμάς. Τις πρώτες συνέπειες αυτού του νόμου τις έχουμε , ήδη ,διαπιστώσει με τηδραστική μείωση στον προϋπολογισμό του ΑΠΘ , καθώς και με την περικοπή των συγγραμμάτων και κωδίκων . Και η κατάσταση θα χειροτερεύσει ακόμα περισσότερο, καθώς, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νέος νόμος, η χρηματοδότηση θα γίνεται σύμφωνα με τους δείκτες της εξωτερικής αξιολόγησης, βασικό κριτήριο της οποίας θα είναι η έρευνα για εξωτερικούς παράγοντες. Αυτό σημαίνει ότι το ακαδημαϊκό έργο κάθε σχολής θα διαμορφώνεται από ιδιώτες κι επιχειρήσεις ανάλογα με τις ανάγκες τους και η σχολή σαν όμηρος θα πρέπει να συμμορφώνεται προκειμένου να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της. Και μέσα σ όλα αυτά δημιουργείται η απορία  τί θα γίνεται με τις ανθρωπιστικές επιστήμες, όπως δηλαδή και με τη Νομική, που δεν παράγουν την έρευνα που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι ιδιώτες. Μετά την αλλαγή κυβέρνησης και τη διαδοχή της Διαμαντοπούλου από τον Αρβανιτόπουλο, το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε ορισμένεςτροπολογίες του νόμου, που περισσότερο εξασφάλιζαν κάποιες υπερεξουσίες στον πρύτανη, παρά βοηθούσαν στην βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η κατάθεση της τροπολογίας Αρβανιτόπουλου  αναιρεί στην πράξη την έννοια του Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίουδίνοντας επιπλέον δύναμη στις ενδοπανεπιστημιακές συντεχνίες και στον Πρύτανη, χωρίς να υπολογίζει τη φωνή των φοιτητών  που συνιστούν την <<καρδιά>> των πανεπιστημίων. .

Επίσης, μ’ αυτό τον νόμο περιορίζεται ακόμη περισσότερο το δικαίωμα στη δωρεάν διανομή συγγραμμάτων. Απώτερος στόχος, που ήδη μεθοδεύεται και προωθείται είναι η πλήρης κατάργησή του, που σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν θα πραγματοποιηθεί από το εαρινό εξάμηνο. Συγκεκριμένα στο τμήμα της Νομικής, ήδη, καταργήθηκε η δωρεάν διανομή των πολυκωδίκων.

Ακόμη, περιορίζονται οι δικαιούχοι φοιτητές για δωρεάν παροχή σίτισης και στέγασης, με πρόφαση το υψηλό δημοσιονομικό έλλειμμα, επιβαρύνοντας επιπλέον τον προϋπολογισμό της κάθε ελληνικής οικογένειας.

Σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε ότι  η παρούσα κατάσταση μας ικανοποιεί ή ανταποκρίνεται στις ανάγκες που επιβάλλει η κοινωνία αλλά δεν θα το οδηγήσουμε και στον γκρεμό των Συμβουλίων της ιδιωτικοποίησης.

Και από το γενικό πρόβλημα που δημιουργεί η ενδεχόμενη εφαρμογή του νόμου-έκτρωμα ας πάμε στα “ του οίκου μας’’. Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες μιας πρωτοφανούς για το πανεπιστήμιο μας κατάστασης. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες καλείται να λειτουργήσει η ακαδημαϊκή κοινότητα είναι τουλάχιστον τραγικές ,λόγω της απεργίας των εργολαβικών υπαλλήλων. Πιο συγκεκριμένα από τις 21 Σεπτεμβρίου το κτίριο διοίκησης του Α.Π.Θ τελεί υπό κατάληψη από τους περίπου 600 απεργούς.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι αφενός η έλλειψη έστω και στοιχειωδών συνθηκών υγιεινής σε πολλές σχολές και αφετέρου η πλήρης απουσία υπηρεσιών απαραίτητων για την απρόσκοπτη λειτουργία του Πανεπιστημίου όπως φύλαξη,συντήρηση και γραμματειακή υποστήριξη. Αιτία των προαναφερθέντων αποτελεί το γεγονός πως οι εργαζόμενοι εδώ και 2 μήνες παραμένουν απλήρωτοι και τώρα βρίσκονται ένα βήμα πριν την απόλυση λόγω της διελκυστίνδας που έχει δημιουργηθεί από εργολάβους και υπουργείο. Προφανώς τα αιτήματα των εργαζομένων είναι δίκαια για αυτό θεωρούμε πως σαν φοιτητές θα πρέπει να σταθούμε αλληλέγγυοι στον αγώνα τους για δικαίωμα στην εργασία ξεπερνώντας αγκυλώσεις και αντιθέσεις του παρελθόντος.Είμαστε η μόνη παράταξη που τάχθηκε εξ αρχής στο πλευρό των εργαζομένων,μέσα από ψήφισμα που κατατέθηκε στο Δ.Σ. του Συλλόγου.

Ωστόσο κάθε ζήτημα οφείλει να εξετάζεται και από τις δύο όψεις του. Ως ΠΑΣΠ Νομικής, θεωρήσαμε το αυτονόητο, ότι ,δηλαδή, μάθημα με τέτοιες άθλιες συνθήκες υγιεινής δεν μπορεί να γίνει. Ωστόσο σε καμία περίπτωση ,δεν θα ταχθούμε υπέρ της αναστολής λειτουργίας του ΑΠΘ, όπως άλλες παρατάξεις, και ποτέ δεν θα στερήσουμε τη δυνατότητα στους φοιτητές να κάνουν μαθήματα, σε μία εποχή που η οικονομική πολιτική της χώρας μας και της Ε.Ε.  μας δείχνει το σκληρό της πρόσωπο, η αδράνεια και η απάθεια όλων των κομματικών δυνάμεων της χώρας ,ανεξαιρέτως, καθιστούν το μέλλον μας αβέβαιο.

Ως η μόνη αγωνιστική παράταξη με απήχηση και έρεισμα στους φοιτητές πάντα τασσόμαστε και αγωνιζόμαστε για την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνανθρώπων μας..ΌΜΩΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΑΛΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ…

Η Βία και οι επιπόλαιες ενέργειες(ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΝΟΠΕ από εργολαβικούς) που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία χιλίαδων συμφοιτητών μας σε αυτή τη δύσκολη εποχή ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ στο πανεπιστήμιο μας!Για να πετύχει ένας αγώνας πρέπει να τα βάλει κανείς με αυτούς που έλαβαν τις αποφάσεις που μας έφεραν εδώ και όχι με τη  γενιά που θέλει να αλλάξει την κατάσταση.

ΚΑΙ για όσους προτρέξουν να χαρακτηρίσουν τη σύσταση εθελοντικής ομάδας καθαρισμού,ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑΜΕ ΣΤΟ Δ.Σ. , ως απεργοσπαστική ,απλά, να διασαφηνίσουμε κάποια πράγματα. Με ποιο σκεπτικό κάποιος μπορεί να χαρακτηριστεί ως απεργοσπάστης, όχι καθαρίζοντας όλο το κτίριο, αλλά απλά τα απολύτως αναγκαία για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων…?? ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΕΣ θα ήμασταν μόνο αν ήμασταν συνάδελφοι με τους εργολαβικούς, κάτι που δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση..

Τέλος ,πρέπει να αναλογιστούμε και τις ευθύνες που έχει και η φοιτητική κοινότητα όντας  διχασμένη  αφενός στον ατομοκεντρισμό της δαπ-ΝΔ-φκ και στις πρακτικές προπαγάνδας και αποστασιοποίησης της πραγματικότητας που αυτή επιχειρεί με στόχο οι φοιτητές να γίνονται φερέφωνα ’’απολιτικ’’ προτάσεων και της κυβερνητικής πολιτικής στα πανεπιστήμια. Αφετέρου μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει σαφώς και η εμμονική αντιδραστικότητα και το ψευδεπίγραφοκινηματικό πρόσωπο των ακροαριστερών παρατάξεων που λοιδωρεί δημόσια την εικόνα του Πανεπιστημίου,αποξενώνεται από την κοινωνία, αδυνατεί να ακουστεί και να ακούσει τις λεπτές κοινωνικές χορδές που πάλλονται και καλούν σε ΑΛΛΑΓΗ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ. Μόνη λύση απ΄το αδιέξοδο, που δεν θα δοθεί μόνο με την απόσυρση του νέου νόμου αλλά με την αντίληψη της συνευθύνης για το δημόσιο πανεπιστημίο, με την αλλαγή νοοτροπίας και την συγκρότηση ενός πολύφωνου δημοκρατικού ακαδημαϊκού μετώπου που θα συγκεράσει την αγανάκτησή  όσον αφορά στην απορρύθμιση του Δημοσίου Πανεπιστημίου, με τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την αποφασιστικότητα για ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΡΕΙΑΣ με Διαφάνεια, Ίσες Ευκαιρίες για όλους και Ακαδημαϊκή Αξιολόγηση.

Συμπερασματικά ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :
Ø   Tην κατάργηση του νόμου Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου
   Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, Διοικητική Αυτονομία, Ενιαίο πτυχίο για όλουςØ
   Διαφάνεια, Έλεγχο, Συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα του ΠανεπιστημίουØ
   Προάσπιση της συνταγματικής επιταγής του αρ.16 για δημόσια δωρεάν παιδείαØ
   Έρευνα για την κοινωνία και το Πανεπιστήμιο, όχι για τους ΙδιώτεςØ
   Δωρεάν διανομή όλων των απαραίτητων συγγραμμάτων και σημειώσεων ανά μάθημαØ
   Υιοθέτηση ανοιχτών συνεδριάσεων, δηλαδή  τη θέσπιση του δικαιώματος  ελεύθερης παρακολούθησης των διαδικασιών των οργάνων διοίκησης, σε όποιο μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας το επιθυμείØ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ :
   ØΤην δημιουργία πανεπιστημιακών εκδόσεων του Α.Π.Θ που θα επιμελείται τις εκδόσεις για όλα τα συγγράμματα των τμημάτων του πανεπιστημίου,’ώστε να καταστεί δυνατή η ΔΩΡΕΑΝ διανομή ΠΟΛΥΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΩΝ

   Διενέργεια εκδήλωσης για τα εργασιακά δικαιώματα,με αφορμή την υπόθεση των εργολαβικών υπαλλήλωνØ


   Μπλοκάρισμα των εκλογών που θα πραγματοποιηθούν στο κτίριο της Θεολογικής σχολής στις 24/25-10   Ø

   Ανοιχτή σχολή και κανονική διεξαγωγή των μαθημάτωνØ

                                                      Ν’ αγαπάς την ευθύνη
                                                να λες εγώ, εγώ μονάχος μου
                                                     θα σώσω τον κόσμο.
                                                    Αν χαθεί, εγώ θα φταίω.
                                                        Νίκος Καζαντζάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: